marketing coca cola pepsi halloween

Blunder van Pepsi [Tekst maakt het verschil]

Een gigantische misser van Pepsi. In 2013 kwam Pepsi met een Halloween campagne waarin ze de aanval inzetten op hun grote concurrent Coca-Cola.

Halloween advertentie van Pepsi

In de advertentie van Pepsi (links op de foto) zie je een blikje Pepsi met een Coca-Cola cape om en de tekst ‘We wish you a scary Halloween!’. Om aan de regelgeving te voldoen staat op de cape ‘Cola-Coca’. Ik vind het beeld een beetje verwarrend en als je de tekst niet leest weet je ook niet direct van welk bedrijf de advertentie is. Dat is niet handig van Pepsi. De reactie van Coca-Cola maakte deze advertentie helemaal met de grond gelijk.

De reactie van Coca-Cola

Het antwoord van Coca-Cola was vrij briljant. Zij gebruikten exact dezelfde foto maar veranderden de tekst in ‘Everybody wants to be a hero’.

Door de tekst te veranderen krijgt de foto een tegenovergestelde betekenis. 1-0 voor Coca-Cola.