golden ticket actie srprs.me

Willy Wonka marketing campagne srprs.me

Als de zomer eraan komt, dan weet je als reisorganisatie dat veel mensen zin krijgen om een reis te gaan boeken. En hoe kun je dat nou nog leuker maken? En dan vooral leuker voor mensen die zich al durven te binden aan jouw merk? Een marketing campagne waarmee je jezelf echt in de spotlight zet?

Zoals bij veel vragen in het leven is ook hier het juiste antwoord: chocola! Maar dan wel iets doordachter, want het moet natuurlijk passen bij al je merkwaarden. Hoe zit dat?

Voorbeeld van een verrassende marketing campagne

Als je in een periode van 3 weken boekte bij srprs.me maakte je kans op een van de vijf vette upgrades van jouw reis. Een Golden Ticket dus zoals iedereen ze kent van Charly & the Chocolate Factory. Het aanjagen van deze campagne deden we door: een landingspagina, social media, mailings en online advertising.

Zuur voor degenen, die al voor die periode geboekt hadden? Welnee, zij gaan op vakantie! Maar omdat het zo goed bij srprs.me past om juist de bestaande community steeds flink te verrassen werd op 10 juni, aan het einde van de Willy Wonka actie, een winnaar gekozen die ooit eens bij srprs.me had geboekt en diegene kreeg alsnog een super size prijs, namelijk: neem 2 vrienden mee op onze kosten bij je volgende reis.

willy wonka marketingcampagne

Mailing voor nieuwsbrief abonnees

De mailing die we verstuurden om de actie aan te kondigen sloeg in als een bom. De Willy Wonka actie bleek een aantrekkelijk duwtje te zijn voor degenen, die al langer rondliepen met het idee om een keer een srprs.trip te gaan maken, maar nog niet hadden geboekt.

‘Stel je eens voor dat je denkt een stad in Europa te bezoeken maar je vliegt een oceaan over. Of dat je een Broke vakantie boekt. Lekker low budget. En dat je opeens in een 5-sterren hotel terecht komt!

Dát vinden wij nog eens verrassingen en daarom maak je vanaf nu tot en met 10 juni kans op Golden Tickets. Net als bij de wikkels van Willy Wonka boek je bij ons een reis en zou het zomaar zo kunnen zijn dat je bij je een uur na je boeking hoort dat je een gouden ticket hebt gewonnen.

Er zijn 5 upgrades:

  • 5 stars hotel, overnachten celebrity style
  • shopping money, shop till you drop
  • + 2500 miles, de hele wereld ligt aan je voeten
  • fly business class, wilt u nog een glaasje champagne?
  • super size your srprs, dubbel zoveel srprs

Durf jij op vakantie en pas op het vliegveld te ontdekken waar je naartoe gaat? Dan maak je nu kans op een super size versie van jouw reis. Boek snel en ontdek of jouw avontuur nog zoeter wordt.’

‘There are many ways to happiness and chocolate is one of them’

Iedereen, die boekte tijdens de Willy Wonka actie kreeg een uur na de boeking een mail waarin stond dat ze niet gewonnen hadden, behalve de winnaars. Zij werden persoonlijk gebeld. Uiteindelijk stuurden we na afloop van de actie meer dan 600 repen chocola van Tony Chocolonely naar de reizigers, die hadden geboekt tijdens de actie.

Was deze campagne succesvol?

Ja, de campagne was buitengewoon succesvol. En bovendien gewoon echt ontzettend leuk om te doen. Want hoe leuk is het wel niet om deze foto’s tegen te komen op instagram?

willy wonka instagram srprsme

De Willy Wonka campagne is één van de marketingacties, die horen bij de marketingwerkzaamheden voor srprs.me.

landingspage golden tickets marketing campagne srprsme