– 4 x 2 uren op locatie of online
– voor alle bedrijven in de zorgsector
– train gesprekstechnieken en krijg handige tools
– afwisselende werkvormen met veel praktijktoepassingen

Communicatie in de zorg

In de zorg zie je steeds dezelfde patronen en gedragingen opduiken: klagen, vaagheid, aannames doen, slachtoffergedrag en nog zoveel meer.

Door die patronen en gedragingen te leren herkennen kun je het gesprek een andere wending geven. Dat helpt bovendien om helder te worden over doelen en te zorgen voor een aangename sfeer met je cliënten en collega’s.

De sleutel is dus communicatie.

Train je eigen gesprekstechnieken en oefen invloed uit op het gesprek

Communiceren doe je natuurlijk de hele dag. Wist je dat communicatie gedrag is? En dat je dat net als een spier kunt trainen? Door gesprekstechnieken te oefenen en anders te leren luisteren boek je meer resultaat met minder stress.

Tijdens deze training ‘communicatie in de zorg’ leer je wat de belangrijkste valkuilen zijn, hoe je een patroon herkent en hoe je de samenwerking met cliënt en collega’s meer betekenis kunt geven.

Wat aan bod komt:

– jouw rol als zorgverlener
– de doelen die je samen met je cliënt nastreeft
– ruis in de communicatie
– de meest voorkomende communicatiepatronen, die niet werken
– hoe je met kleine stappen de belemmerende patronen kunt doorbreken

“Leuke opbouw van de trainingen. Mooie hand-outs. Tevreden over het team. Goed om zo ook (weer) eens samen te werken. Fijne tips en tricks. Duidelijk.”
– deelnemer Communicatie in de Zorg

Opzet

Aan de hand van overzichtelijke handouts gaan we in 4 sessies van 2 uren met jouw eigen team aan de slag.
Elke sessie bestaat uit een begrijpelijke toelichting van de theorie, praktijkvoorbeelden, afwisselende oefeningen en rollenspellen.
Je leert van elkaar en krijgt opdrachten, die je tussen de workshops door in de praktijk kunt brengen.

De workshops worden bij jou op locatie gegeven en kunnen eventueel online plaatsvinden. Alle deelnemers ontvangen na afloop een bewijs van deelname.

Deze training is voor jouw praktijk of afdeling als

Een fysiotherapiepraktijk, een afdeling in het ziekenhuis of een gezondheidscentrum: iedereen in de zorg komt dezelfde patronen tegen waarin gesprekken weleens moeizaam verlopen, het niet helder is waar je naartoe werkt en gesprekken soms zo vaag zijn dat je haast aan jezelf gaat twijfelen.

Je kunt de training doen met jouw eigen collega’s zodat je ook van elkaar leert hoe om te gaan met verschillende situaties.

Daarom krijg je in deze training handige tools, die je in je werk – en ook best vaak daarbuiten – kunnen helpen om gesprekken vlotter te laten lopen.

De trainer

Paula leert je met veel enthousiasme wat zij zelf geleerd heeft tijdens haar studie Communicatie en de trainingen, die zij nog steeds regelmatig volgt. Ze werkt met wat er nu speelt in de dagelijkse praktijk van zorgverleners en met wat er op dat moment in de groep speelt.

Wat deelnemers zeggen over de training ‘Communicatie in de Zorg’

“Het is een praktische cursus, je kunt het direct toepassen. Niet alleen voor je werk.”

“Het is goed om stil te staan bij hoe je communiceert, daarover na te denken en het soms anders kunt aanpakken. Deze cursus is daar perfect voor en Paula begeleidt dit perfect.”

Kosten

De kosten bedragen 1395 ex btw voor 4 sessies in Noord-Nederland of online.

Inplannen

Als je nog vragen hebt, of de training wil gaan inplannen, dan hoor ik graag van je.